Bakla 2024

Računalniške igre niso zrele za debato o vključitvi v olimpijske igre

Računalniške igre niso zrele za debato o vključitvi v olimpijske igre
Predsednik Mednarodnega olimpijskega komiteja Thomas Bach ocenjuje, da je še veliko prezgodaj za vključitev e-športa oziroma računalniških iger v olimpijski program. Po nedavnih pogovorih z vodstvom kitajskega spletnega giganta Alibabe pa pravi, "da naj se, tako kot MOK, tudi panožne zveze vključijo v pogovore s predstavniki teh iger".
"Mnoge igre, ki so sedaj priljubljene, ne bodo obstajale v naslednjem obdobju, to se bo zgodilo že čez pet, šest let. Tako pravijo vodilni v tej panogi. Jasno je, da je prezgodaj govoriti o tem, da bi začeli računalniške igre vključevati v olimpijski program, v boj za olimpijske medalje. Mislim, da to čaka moje naslednike," je v Lozani na svetovnem srečanju športnih novinarjev AIPS dejal Thomas Bach. Opaziti je, da so nekatere športne panoge že začele uporabljati računalniške igre, denimo, kot del programa treningov, kar že dolgo uporabljajo v šahu. Prav tako meni, da so nekatere igre že razvili do te mere, da zahtevajo zelo veliko gibanja, kot na primer teniške simulacije. "Kot v šahu, ko se pomeriš z računalniškim Garijem Kasparovom, bo v prihodnje moč igrati proti računalniškemu Novaku Đokoviću, Rogerju Federerju ali Rafaelu Nadalu." Petinšestdesetletni nemški pravnik se zaveda, da tovrstnega razvoja ni moč ustaviti. "Je pa mogoče na razvoj bistveno vplivati. Zato se morajo športne zveze vključiti v proces, saj se lahko že čez nekaj let zgodi, da ne bo več možna vrnitev na stara pota. Sedaj je še možno razviti vse v smer, ki bo tudi v korist tradicionalnega športa, vendar pa mora ta odigrati bolj dejavno vlogo." Bach je na srečanju z novinarji dejal, da je MOK že pred nekaj leti začel pogovore s predstavniki proizvajalcev računalniških iger in organizatorji tekmovanj. "Pri tem moram poudariti, da smo začeli pogovore s to industrijo. Saj za to gre, za industrijo. Ne za vrednote, saj imajo le tri pomembne točke. In te so denar, denar in še tretjič: denar."

O tej tematiki je Bach  je govoril v Lozani takoj po pogovorih s kitajskim spletnim gigantom Alibabo, sicer pokroviteljem MOK-a, ki se je v zadnjih letih dejavno vključil v vlaganje v e-šport prek hčerinske družbe Alisports. Ta vsako leto organizira svetovno tekmovanje športnih elektronskih iger (World Electronic Sports Games), kjer nagradni skladi segajo v milijone ameriških dolarjev in rastejo iz leta v leto. Alisports odkrito priznava, da je velika želja družbe uvrstitev e-športov v olimpijski program.

Računalniške športe igre so sicer najbolj razvite ravno v Aziji, vendar je že v 60 državah po svetu, večinoma sicer posredno, že podeljen status, ki klubom in tekmovalcem daje enake pravice, kot to velja za klasični šport. V ZDA so prvim igralcem e-športa podelili celo štipendije na univerzah. Število ljudi, ki spremljajo tekmovanja prek malih zaslonov, se meri v stotinah milijonov, pa tudi tekmovanja v živo že potekajo v dvoranah z obiskom 10.000 in več gledalcev, o čemer mnogi športi z dolgo tradicijo lahko le sanjajo.

 

Glavni sponzor

Glavni medijski sponzor

Veliki sponzorji

Sponzorji