Bakla 2024

Nagrada Sporto 2022 za najboljše športno sponzorstvo projektu 'Misija: Triglavski ledenik v Peking'

Nagrada Sporto 2022 za najboljše športno sponzorstvo projektu 'Misija: Triglavski ledenik v Peking'
Misija: Triglavski ledenik v Peking je kot zmagovalni projekt v kategoriji Najboljše športno sponzorstvo prejel nagrado SPORTO 2022. Projekt je nastal na pobudo Pivovarne Laško Union v soorganizaciji z Olimpijskim komitejem Slovenije - Združenjem športnih zvez. Namen projekta je bil ozaveščati o globalnem segrevanju, njegovih uničujočih posledicah za okolje, življenje in obstoj zimskih športov.
Projekt sta na razpis za SPORTO nagrade 2022 prijavila Luna TBWA in Edge & Angle. Najboljše primere dobrih praks na področju sponzorstev in marketinga v športu je ocenila sedemčlanska strokovna žirija. Projekt Misija: Triglavski ledenik v Peking je prejel tudi posebno pohvalo žirije za Najboljšo trajnostno prakso in se kot zmagovalni projekt v kategoriji Najboljše športno sponzorstvo uvrstil na tekmovanje Evropskega sponzorskega združenja ESA Excellence Awards v kategoriji »Best of Europe«.

Franjo Bobinac, predsednik OKS-ZŠZ, poudarja: »Z nagrajenim projektom je ekipa OKS, skupaj s sponzorjem Pivovarno Laško, nedvomno orala ledino na področju trajnosti ter ogljičnega odtisa. Zaposleni so zavzeto pristopili k projektu ter vsem akcijam, ki so bile posledice le-tega kar je pripeljalo do odločitve, da se problematike trajnosti dotaknemo strokovno ter praktično. Povezali smo se z Mednarodnim olimpijskem komitejem, ki že nekaj časa vzpodbuja nacionalne olimpijske komiteje, da prispevajo svoj kos mozaika v težavo sodobnega sveta ter preoblikovali Komisijo za trajnost v športu, katere primarna naloga je priprava trajnostne strategije. Le-ta bo vključevala aktivno vlogo različnih deležnikov krovne športne organizacije s ciljem delati in živeti okolju prijazno. Problematika trajnosti ter skrb za boljšo prihodnost je ena izmed tematik, ki smo se jo na Olimpijskem komiteju Slovenije, še posebej po zaključenem projektu Misija: Ledenik v Peking, lotili bolj zavzeto in strukturirano. Ponosen sem na ekipo, ki je v izredno težkih časih uspela izpeljati projekt, ki bo imel ter že ima dolgoročne nacionalne in mednarodne učinke.«

Zooullis Mina, generalni direktor Pivovarne Laško Union, izpostavlja: »Misija: Triglavski ledenik v Peking je izjemen projekt, ki smo ga pod okriljem blagovne znamke Laško ustvarili skupaj z Olimpijskim komitejem Slovenije in našimi projektnimi partnerji. Z njim smo slovensko in tujo javnost opozorili na vpliv podnebnih sprememb in s sajenjem več kot 16 tisoč dreves prispevali k bolj trajnostni prihodnosti za vse nas. Velika zahvala gre vsem snovalcem in sodelujočim v projektu. Nagrada SPORTO 2022 je zasluženo priznanje za kreativnost in vložen trud. Hkrati potrjuje, da kot družbeno odgovorno in trajnostno naravnano podjetje v Pivovarni Laško Union prispevamo k večji kakovosti življenja širše družbe in lokalnega okolja, v katerem poslujemo.«

Spomnimo: projekt partnerjev PLU in OKS se je začel jeseni 2021. Namen projekta je bil ozaveščati o globalnem segrevanju, njegovih uničujočih posledicah za okolje in obstoj zimskih športov s ciljem aktiviranja ljudi k majhnim spremembam življenjskih navad (ti. olimpijskim korakom) za ohranitev planeta. Častna ambasadorja projekta sta bila tedanji predsednik Republike Slovenije, Borut Pahor in knez Albert II Monaški. Projekt je potekal s podporo več vladnih in nevladnih organizacij, gospodarskih partnerjev, slovenskih olimpijcev in športnih legend ter drugih podpornikov.

V sklopu projekta se je del vzročnega ledu Triglavskega ledenika – Toli – podal na predvidoma 13.000 kilometrov olgo cestno popotovanje do Kitajske. Po cesti je pod vodstvom Cirila Komotarja nato prepotoval več kot 11.500 kilometrov iz Mojstrane do Rusije in nato z letalom poletel do Pekinga, kjer so v začetku leta 2022 potekale zimske olimpijske igre. Po dogodku je Toli v obliki staljene ledeniške vode postal del razstavljene zbirke predmetov Slovenskega planinskega muzeja v Mojstrani.

V okviru šestmesečne kampanje je projekt spodbudil posameznike za več kot 15 tisoč olimpijskih korakov, mediji pa so o projektu poročali v več kot 550 neplačanih objavah. S faktorjem 10 med sponzorstvom in naložbo v aktivacijo ljudi je donosnost investicije (ROI) znašala 2,63.
Aktivnosti projekta so bile zasnovane skladno z navodili Centra za energetsko učinkovitost na Institutu Jožef Stefan s ciljem izvedbe ogljično nevtralne osveščevalne kampanje. V sodelovanju z družbo Slovenski državni gozdovi je v letu 2022 sledilo večmesečno sajenje dreves. Slovenski gozdovi v Kočevski Reki, Trnovskem gozdu, Koprivni in na Pokljuki so tako bogatejši za 16.000 dreves, kar zagotavlja razbremenitev okolja za večkratnik količine izpustov, nastalih s projektom.

Več o projektu: ledenik.olympic.si.

Glavni sponzor

Glavni medijski sponzor

Veliki sponzorji

Sponzorji